نصب دوربین های مداربسته در محیط های مختلف مزیت های زیادی دارد که در این مقاله به ۸ مورد از آنها خواهیم کرد.

۱- جلوگیری از ارتکاب تخلف

از مهمترین و شاخص ترین مزایای دوربین های مداربسته، خاصیت بازدارندگی آن است. به عبارت دیگر استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از موارد از وقوع جرم جلوگیری می کند. چه دوربین مدار بسته را در خانه نصب کنید یا محل کار، می­تواند تا حد زیادی از ارتکاب هرگونه جرمی جلوگیری کنید زیرا زمانی که افراد متخلف بدانند در مکانی که قرار دارند در حال دیده شدن هستند از ارتکاب تخلف خودداری می کنند و احتمالا آن محل را ترک می کنند. نمونه بسیار بارز این قضیه در بحث رانندگی و ترافیک بر همگان اثبات شده است.

جلوگیری از ارتکاب به جرم

 

۲- کاهش ترس

یکی از مزایای دوربین های مداربسته کاهش ترس و اضطراب و ایجاد احساس امنیت و آرامش خاطر در افراد است. طبق آمارها و نظر سنجی های صورت گرفته در زمان قبل و بعد از نصب دوربین مداربسته در اماکن مختلف، مشاهده شده است که نصب دوربین های مداربسته باعث کاهش ترس و اضطراب و نتیجتا باعث افزایش حس امنیت و آرامش خاطر در اعضای خانواده، کارکنان و صاحبان مشاغل گردیده است زیرا همواره تمامی سارقین و خلافکاران، برای انجام عمل خلاف خود به دنبال مکانی با کمترین سطح امنیت هستند.

ترس

 

۳- پیگرد قانونی

در صورتی که مکانی به دوربین مداربسته مجهز باشد و فردی در آن مکان مرتکب تخلفی شود، با مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته، یافتن فرد متخلف و اثبات جرم وی امکان پذیر می گردد. توجه داشته باشید حتی اگر شخص متخلف صورت خود را پوشانیده باشد، مطمئن باشید دوربین های مداربسته اطلاعات و سرنخ های بسیاری را جمع آوری کرده که به پلیس در پیدا کردن آن شخص کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته

 

۴- ارائه مدرک به مراجع قانونی

امیدوارم که خودتان تجربه نکرده باشید اما حتما از اطرافیان خود شنیده اید که تحمل خسارت وارد شده یک طرف و اثبات کردن آن به مراجع قانونی و بیمه ها به یک طرف…
اما خوشبختانه تصاویر ضبط شده از دوربین های مداربسته، یک مدرک معتبر و قابل استناد برای ارائه به مراجع قضایی و قانونی و نیز شرکت های بیمه محسوب می شود و می توان به راحتی ادعای خود به مراجع مذکور اثبات نمود.

دوربین مداربسته مدرک قانونی

 

۵- نظارت مداوم

یکی از اهداف نصب دوربین های مداربسته، مشاهده و ضبط حوادثی است که در محل مورد نظر اتفاق می افتد. با نصب صحیح و کارشناسی شده دوربین های مداربسته در یک مکان می توان به صورت ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال آن محیط را زیر نظر داشت.

امروزه به لطف اینترنت این امکان برای کاربران دوربین های مداربسته فراهم شده است که در هر مکان و هر زمان، از طریق کامپیوتر و یا تلفن همراه خود به تصاویر دوربین ها دسترسی و روی آن کنترل داشته باشند. همچنین ضبط کننده های دوربین های مداربسته بر اساس میزان ظرفیت هارد دیسک خود می توانند تصاویر ضبط شده را تا چندین ماه در خود نگه دارند. در این صورت می توانید تمام اتفاقات چندین ماه گذشته در محل مورد نظر خود را با جزئیات کامل و به هر تعداد بار که می خواهید مشاهده نمایید. این کنترل و نظارت مدوام حال و گذشته در موارد بسیار زیادی می تواند مفید باشد.

نظارت مدوم

 

۶- کنترل مبادلات مالی

با نصب دوربین مداربسته در محل هایی مثل باجه های بانک ها، صندوق داری فروشگاه ها، حسابداری شرکت ها و… که بین افراد مبادلات پولی و مالی صورت می گیرد، می توان از خطاهای عمدی افراد جلوگیری و یا درصورت بروز خطاهای سهوی از آن ها مطلع و نسبت به رفع آن اقدام نمود.

دوربین مداربسته در بانک هت

 

۷- ارزیابی کارکنان

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید مدام به کارکنان خود سر بزنید و عملکرد آنان را مورد ارزیابی قرار دهید، می توانید با نصب دوربین های مداربسته در محل کار عملکرد کارکنان خود را زیر نظر بگیرد. در این صورت علاوه بر یک نظارت تمام وقت روی کیفیت کار کارکنان، تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی کرده اید. همچنین در نظر داشته باشید که این کار را بدون هیچ زحمت و دردسر رفت و آمد انجام می دهید.

ارزیابی

 

۸- صرفه جویی مالی

در بسیاری از موارد به جای استخدام نیروهای انسانی مانند نگهبان و یا بازرس می توان از یک سیستم نظارت تصویری کارشناسی شده استفاده نمود. شاید در نگاه اول این مساله مطرح شود که نصب دوربین های مداربسته هزینه بر است. اما اگر کمی عمیق تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد حقوق یا دستمزدی که قرار است به نیروهای مربوطه پرداخت شود، به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده دوربین های مداربسته خواهد بود.

صرفه جویی در هزینه ها

 

نتیجه گیری

نصب کارشناسی شده و یک سیستم مداربسته مناسب در محیط های مختلف می تواند فواید بسیاری را به ارمغان بیاورد که در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره شد. اکنون شاید با خواندن این مقاله به اهمیت این موضوع پی برده اید و قصد راه اندازی یک سیستم مداربسته برای منزل یا محل کار خود را داشته باشید که باید گفت تصمیم بسیار درستی گرفته اید. اما برای بهره مندی کامل از مزایای نصب دوربین های مداربسته دو نکته بسیار مهم وجود دارد که به هیچ وجه نباید از آن ها غافل شوید.

نکته اول

به هیج وجه و به هیچ دلیلی از دوربین های بی کیفیت و بی نام موجود در بازار استفاده نکنید. این دوربین ها ممکن است قیمت پایین تری نسبت به برندهای مطرح داشته باشند، اما درصورت استفاده از آن ها پس از مدتی متوجه خواهید شد کیفیت و کارایی لازم را ندارند و همچنین در صورت بروز مشکل، پشتیبانی و خدمات مناسبی به شما ارائه نخواهد شد.

نکته دوم

راه اندازی سیستم خود را به یک کارشناس باتجربه واگذار کنید. انتخاب تجهیزات با مشخصات مناسب برای محل مورد نظر می تواند نتایج بهتری را از نظر کیفیت و هزینه تمام برای شما به دنبال داشته باشد. همچنین انتخاب یک موقعیت مناسب برای قرارگیری دوربین ها و دستگاه ضبط می تواند به کارآمدی و امنیت بیشتر سیستم کمک شایانی نماید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و یا درخواست بازدید کارشناس به صورت رایگان از محل شما لطفا با ما تماس بگیرید.