سوالات متداول

پاسخ به پرسش های متداول سیستم مداربسته

یکی از سیستم های پر اهمیتی که نقش پررنگی در امنیت و حفاظت از حریم خصوصی ایفا کرده است بدون شک دوربین های مداربسته هستند. باتوجه به این که زمینه سیستم مداربسته مبحثی بسیار گسترده است فروشگاه اینرنتی داهوا سعی دارد برخی ا بهامات و پرسش های متداول دوربین مداربسته که شاید سوال شما عزیزان باشد یک به یک و به صورت ریزبینانه به آنها بپردازد.

⬇ انواع برند دوربین مداربسته چیست؟

استقبال مردم از سیستم های حفاظتی و دوربین مداربسته باتوجه به درخواست عموم به امنیت و ارامش در سطح شهر هروزه در حال افزایش است و به دنبال آن تولید کنندگان بسیاری برای رفع این درخواست عمومی هستند که موجب بوجود آمدن برند های مختلفی در زمینه دوربین مداربسته شده است .

۱۰ برند برتر سیستم مداربسته :

که موجب   دداهوا (DAHUA)
هایک ویژن (Hikvision)
یونی ویو (Uniview)
سامسونگ (samsung)
سونی (Sony)
پاناسونیک (Panasonic)
ال جی (LG)
بوش (Bosch)
اکسیس (Axis)
پلکو (Pelco)

⬇ علت برتری برند داهوا

برند Dahua ، به عنوان یک برند مطرح در این صنعت فعالیت دارد و به محبوبیت چشمگیری رسیده است. برتری یک برند بی علت نیست و ثمره ی ارائه ی خدمات مناسب، محصولات با کیفیت، تنوع محصولات و … است.همانطور که می دانیم، برند داهوا به عنوان یک برند مطرح و خوب در دنیای نظارت تصویری است و این شرکت در اکثر کشورها دارای نمایندگان فعال است و از سال ۲۰۰۱ تا به امروز دارای محبوبیت چشمگیری بوده است.

✅ خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت بالای محصول  از علل های مهم برتری برند داهوا نسبت به سایر برندها است. توان ارائه ی تصاویر با کیفیت بالا، سخت افزار قوی، طراحی استاندارد بدنه و برد، مقاومت دوربین مداربسته داهوا در مقابل شرایط نا مساعد محیطی می باشد. معمولا یافتن این همه قابلیت در یک محصول یا یک برند، اندکی سخت است، اما می توان تمام آن ها را در برند داهوا، یافت.

✅ قیمت مناسب، همانطور که می دانیم، قیمت یک فاکتور مهم و تاثیر گذار در امر خرید دوربین مداربسته و سایز تجهیزات نظارت تصویری است و اغلب افراد در جست و جو یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب هستند. ارائه ی محصولات با کیفیت و تصاویر با رزولوشن بالا و هم چنین قیمت مناسب، از دیگر علل برتری برند داهوا در این صنعت است. همچنین، شرکت داهوا با ارائه ی محصولات اقتصادی چون سری های EZ-IP، Cooper و یا حتی Lite سعی کرده است که محصولاتی ارزان قیمت با کیفیت مناسب را ارائه کنند تا تمام کاربران، متناسب با بودجه خود بتوانند خرید آگاهانه ای را داشته باشند و بتوانند تصاویر مناسبی را از محیط پیرامون خود دریافت نمایند.
شرکت داهوا، دارای تنوع محصولات زیادی است و می توان گفت که برای هر کاربرد و یا پروژه، محصولات مناسب و دارای کارآیی بالایی را ارائه کرده است.
ارائه دوربین مداربسته ANPR برای پلاک خوانی و کنترل تردد پارکینگ ها و ساختمان ها، دوربین مداربسته حرارتی یا Thermal به منظور حفظ امنیت بیشتر مرکزها و کنترل بیماری کوید-۱۹، دوربین مداربسته ضد انفجار به منظور پیشگیری از انفجارهای بزرگ در مناطق حساس نظامی، انبار مهمات و محیط های پالایشگاهی، دوربین های اسپید دام به منظور کنترل و نظارت محیط های وسیع به عنوان انتخاب برتر کاربران در هنگام استفاده از تجهیزات نظارت تصویری است.

✅ به روز بودن محصولات داهوا و ارائه ی قابلیت های جدید متناسب با تکنولوژی های روز دنیا : محصولات داهوا، با همراه داشتن تکنولوژی های روز دنیا چون پشتیبانی از قابلیت های هوشمند IVS چون : Tripwire، Intrusion، Missing/Abandoned Object، Scene Change و … شناسایی چهره با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی (AI)، توانسته است که امنیت محیط را تا حد قابل توجهی افزایش دهد و در صورت رخداد هر یک از موارد مذکور، تشخیص حرکت، و … کاربران را از طریق هشدارها، ایمیل و یا نرم افزار انتقال تصویر مطلع می سازد تا در صورت نیاز، نیروهای امنیتی در محل حاضر شوند. ارائه این قابلیت ها و افزایش امنیت محیط پیرامون، سبب برتری برند داهوا در میان کاربران و مشتریان شده است.

⬇ انواع دوربین ها به لحاظ کاربرد کدامند؟

۱- دوربین مداربسته فیبری ،
۲- دوربین مداربسته پین هل ،
۳- دوربین مداربسته نیمه صنعتی ،
۴- دوربین مداربسته صنعتی ،
۵- دوربین مداربسته دید در شب ،
۶- دوربین مداربسته اسپید دام

⬇ کدام فناوری دوربین مدار بسته کارآیی بهتری دارد؟

شکی نیست که سیستم دوربین مدار بسته IP تحت شبکه ، وضوح تصویر بسیار بالاتری را با جزئیات و کارایی بهتر به شما می دهد. بسیاری از شرکت های دارای سیستم های نظارتی آنالوگ موجود ، در حال ارتقا به سیستم تحت شبکه هستند .

سیستم دوربین های HD اگر به ضبط با کیفیت بالا نیاز دارید میتوانند سودمند باشند، اما معمولا پایین نگه داشتن هزینه هم مهم است. اگر سیستم آنالوگ گسترده ای دارید و می خواهید با استفاده از کابل های دوربین موجود ، کیفیت پایین آن را ارتقا دهید تا هزینه ها پایین بیاید نیز این گزینه میتواند برای شما سودمند باشد.

⬇ منظور از دوربین مدار بسته و سیستم های کنترل تصویری چیست؟

نوع ساده ی این سیستم یک دوربین و یک مانیتور می باشد به طوری که تصاویر متحرک جلوی دوربین بر روی صفحه ی مانیتور قابل نمایش باشد. در حالت پیشرفته تر می توان تعداد دوربین ها را افزایش داد و نیز انواع سیستم های کنترلی از قبیل سیستم کنترل زاویه ی دید ، سیستم بزرگنمایی دوربین ها و سیستم های ضبط کننده و انتقال تصاویر، همچنین سیستم چند پارچه سازی تصویر را به این مجموعه افزود.

⬇ ولتاژ کار اغلب دوربین ها معمولا چقدر است؟

۱- ۱۲ ولت مستقیم DC
۲- ۲۲۰ ولت متناوب

⬇ مناسب ترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته کدام است؟

یکی از مهم ترین موارد جانمایی دوربین های مداربسته به صورت صحیح و اصولی در محلی است که پروژه در آن انجام شود. این جانمایی  متناسب با سلیقه افراد در مکان های مختلف فرق می کند.
یعنی اگر افراد اطلاعات کافی در زمینه نصب داشته باشند . ابتدا موقعیت محل را در نظر می گیرند و با توجه به نقشه محل جای دوربین ها را مشخص می کنند.
رایج ترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته:

-درب ورودی نفررو ودرمخصوص پارکینگ

-درب پشت بام

-فضای جلوی انباری ساختمان های مسکونی

-محوطه پارکینگ

-براصلی ساختمان درفضای بیرونی

⬇ چه نوع کابلی برای سیم کشی دوربین مداربسته استفاده میشود؟

معمولا برای سیم کشی دوربین های مدار بسته از کابل کواکسیال استفاده می شود. لطفا توجه داشته باشید که زمانی که می گویم دوربین های مدار بسته، منظور سیستم های دوربین های امنیتی HD که با استفاده از کابل کواکسیال RG59 سیم کشی می شوند است. این نوع از سیستم ها می توانند از دوربین های AHD 1080p و یا دوربین های TVI استفاده کنند. همچنین برای سیم کشی سیستم های IP از کابل ۶CAT– CAT-5 استفاده می شود.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه کابل دوربین مداربسته و انواع آنها مقاله ای کامل را اختصاص دادیم .جهت مطالع  این مقاله بخش آخرین اخبار مراجعه کنید.

⬇ منظور از اصطلاحات Indoor و Outdoor در دوربین مداربسته چیست؟

به خاطر تعیین نوع پوشش دوربین ها یا تنظیم نور مناسب آنها در فضا های مختلف دوربین ها را به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می کنند. یعنی در فضای خارجی حتما باید از دوربین های outdoor و در فضای داخلی از دوربین های indoor استفاده کرد.

⬇ لنز مورد نیاز یک دوربین چگونه انتخاب می شود؟

همیشه می توان متناسب با موقعیت نصب دوربین و ناحیه ی مورد نظر یک لنز مناسب برای دوربین در نظر گرفت و این نکته را در نظر گرفت که لنز با میلی متر کمتر، زاویه ی دید یا میدان دید یا فضای دید بیشتری را نشان می دهد .
ولی تصویر در نقاط دورتر، کوچک تر ولی با وضوح جزئیات کمتری دیده می شود لنز با میلی متر بیشتر، زاویه ی دید یا میدان دید یا فضای دید کمتری را نشان می دهد ولی تصویر در نقاط دورتر یعنی با وضوح جزئیات بیشتری ملاحظه می شود .
جهت اطلاعات بیشتر در زمینه لنز دوربین مداربسته و انواع آن مقاله ای کامل را اختصاص دادیم .جهت مطالع  این مقاله بخش آخرین اخبار مراجعه کنید.

⬇ سیستم تقسیم کننده تصویری دوربین مداربسته چیست ؟

وقتی در یک سیستم مداربسته تعداد دوربین ها نسبت به  تعداد نمایشگر ها بیشتر باشد به وسیه سیستم تقسیم کننده تصویری میتوان تصاویر مربوط به چند دوربین را بر روی یک نمایشگر به طور همزمان به تصویر در آورد.

انواع سیستم های تقسیم کننده تصویر :

-سوئیچر ها
-کواد ها
-مالتی پلکسر ها

⬇ در سیستم دوربین مدار بسته منظور از کاور چیست؟

کاور در واقع محفظه یا پوشش خارجی است که دوربین و لنز در داخل آن قرار می گیرد و نقش محافظ دوربین را دارد.

⬇ پایه دوربین به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

به منظور استقرار و قرار گیری صحیح دوربین ها و قابل تنظیم بودن جهت دید.

⬇ انواع پایه دوربین مداربسته کدام است ؟

۱- پایه ثابت
۲- پایه ثابت مفصلی ( پایه قابل تنظیم )
۳-پایه گردان ( گردان دوحالته و چهار حالته ) که در انواع داخلی و خارجی موجود است.

⬇ منظور از پایه ی ثابت چیست؟

به منظور قرارگیری دوربین در حالت ثابت به کار می رود، حرکتی ندارد و دوربین نیز فضای ثابتی را به نمایش می کشد.

⬇ منظور از سیستم انتقال تصویر چیست؟

ممکن است بخواهیم تصاویر را به مکان دیگری انتقال دهیم و امکان سیم کشی به آن محل موجود نباشد در این صورت می توان از کارت انتقال تصاویر استفاده کرد که یک نوع آن قابل استفاده بر روی کامپیوتر یا یک مینی کامپیوتر بوده و از طریق خط تلفن تصاویر را ارسال و در مقصد با دادن پس ورد لازم آن را در یافت می کند

⬇ منظور از لنز های زوم کننده چیست؟

در یک مساحت مشخص به نسبت ظرفیت خود لنز می توان فاصله ی اجسام را به تصویر مانیتور نزدیکتر یا دور تر کرد در بعضی از دوربین ها از طریق دستگاه کنترل کننده این لنز قابل کنترل است و در اندازه های متفاوتی مانند ۲۰×۱۰ یا ۲۰×۲۰ می توان به آنها دست یافت.

⬇ چرا در دوربین مداربسته تصویر در طول روز فوکوس است اما در شب فوکوس نیست ؟

این یک مشکل بسیار رایج در تقریبا تمام سیستم های دوربین مداربسته می باشد که دوربین مداربسته در تمام طول روز یا در نور زیاد به درستی کار می کند اما اگر نور کم باشد یا در هنگام شب تصویر دوربین تار می شود. برای جلوگیری از این مشکل ، شما فقط باید فوکوس دوربین مداربسته خود را کمتر کنید و پس از آن شما تصویر واضحی در نور کم یا در شب نیز دریافت خواهید کرد.
برای تنظیم فوکوس دوربین مداربسته خود برای نور کم باید عدسی (دیافراگم) دوربین مداربسته را تا آخرین حد خود باز نمایید.
این تنظیم فوکوس همچنین برای لنز های زومی ضروری است و باعث می شود تا تصویر بهتری را در هنگام استفاده از زوم

⬇ چرا سیستم مداربسته من تصاویر دید در شب را ارائه نمی دهد ؟

نیاز است آداپتور و مسافت کابل کشی را بررسی نمایید. استفاده از آداپتور مرکزی، مسافت طولانی کابل و همچنین قرار گیری آداپتور در فاصله زیاد از دوربین، توصیه نمی گردد .

⬇ دوربین مداربسته تحت شبکه من تصویر نمی دهد. مشکل از کجاست؟

اگر دوربین شما از طریق POE تغذیه می شود، ابتدا سوئیچ و بستر کابل کشی را بررسی، سپس دوربین را از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر با نرم افزار جست و جو و یا وب بررسی کنید.

⬇ دوربین مداربسته بستر آنالوگ من تصویر نمی دهد؟

ابتدا، آداپتور دوربین، سپس کابل کواکسیال را بررسی کنید و پس از آن نیز دوربین توسط کانالی دیگر و یا دستگاه ذخیره ساز دیگری تست شود.

⬇ دستگاه ذخیره ساز من روشن نمی شود. چیکار کنم؟

ابتدا آداپتور را بررسی نمایید، پس از آن نیاز است که دستگاه را خاموش کنید، سپس هارد را جدا و خارج نمایید و مجدد دستگاه را بررسی نمایید .

⬇ انتقال تصویر سیستم مداربسته من بر روی گوشی قطع شده است ؟

نیاز است که اینترنت گوشی، اتصالات دستگاه و یا دوربین برای ارتباط با اینترنت و تنظیمات مورد بررسی قرار گیرد.

در مقاله ای کامل به انواع نحوه انواع انتقال تصویر دوربین مداربسته پرداختیم، جهت مطالعه متن کامل به آخرین اخبار مراجه کنید.

⬇ دوربین روش نمی شود و یا روشن است ولی تصویر NVR نمی آید؟

تغذیه دوربین ( آداپتور ) چک شود .
– در برخی موارد کانکتور دوربین به درستی نصب نشده است و نیازمند بازدید مجدد است.
– حداکثر فاصله دوربین IP تا سوئیچ شبکه ۹۰ متر می بایست باشد.

⬇ چرا دوربین اسپید دام تحت شبکه من چرخش ندارد؟

از طریق وب وارد منو دوربین شوید و دوربین را Default کنید.

⬇ چرا دوربین اسپید دام CVI و TVI من چرخش ندارد و فرمان نمی گیرد ؟

اگر دوربین شما از طریق RS485 به DVR متصل است، لازم است که اتصالات، تنظیمات منو DVR  و OSD دوربین را بررسی نمایید. پس از آن دوربین را از طریق منو به حالت Default قرار دهید.

⬇ در صورت قطع ناگهانی برق برای سیستم دوربین مداربسته چه اتفاقی می افتد ؟

، سیستم دوربین های امنیتی شما بدون باتری پشتیبان همان یو پی اس(UPS) در صورت قطع برق، خاموش می گردد. در هنگام قطع برق تمامی تنظیمات ذخیره شده بر روی سیستم یا فیلم های ضبط شده، قبل از قطع برق ذخیره شده و این اطلاعات از بین نمی روند، اما DVR های امنیتی شما و یا دستگاه ضبط قادر به ضبط ویدئو از دوربین های شما در طول قطع برق نمی باشند.

این بدین معنی می باشد که شما از راه دور قادر به کنترل سیستم ها نخواهید بود و وقایع کلیدی و حساس را از دست خواهید داد. در صورت پشتیبانی سیستم دوربین های مداربسته، توسط باتری، سیستم های شما توانایی ادامه کار را در موقع قطعی برق خواهند داشت و در آینده دچار هیچ مشکلی نخواهید بود. بنابراین استفاده از باتری پشتیبان برا ی سیستم دوربیم مداربسته توصیه میشود.

⬇ چرا وقتی تصاویر را از راه دور یا از طریق اینترنت انتقال میدهیم کیفیتی مشابه با وقتی که از نزدیک محل DVR میبینیم ندارد و سرعت تقریبا پایین تر است ؟

پاسخ پهنای باند است. هنگامی که تصاویر را به صورت محلی مشاهده می کنید، از طریق DVR به مانیتور متصل شده و نیازی به انتقال تصاویر روی یک شبکه و نگرانی در مورد عملکرد سرعت نت و  را نخواهید داشت در نتیجه سرعت و تصویر بهتری خواهید داشت.

⬇ مانیتور کامپیوتر چگونه به دوربین متصل میشود؟

از طریق کابل های HDMI و VGA به مانتیور وصل میشود و تصاویر را میتوانید مشاهده کنید.

⬇ دوربین قابلیت ضبط صدا را دارد ولی در تصویر ضبط شده صدای محیط ضبط نشده چه کنم؟

ابتدا باید نسبت به ا تصال میکروفن به دوربین و روشن بودن میکروفن اطمینان حاصل کرد. معمولا برای روشن کردن میکروفن از تغذیه ۱۲ ولت و ۲ آمپر استفاده می کنیم.

– در تنظیمات دوربین در قسمت:

Advanced Can figuration → Video/Audio → Video type

بخش Video/Audio باید انتخاب گردد.

⬇ رمز دوربین تحت شبکه خود را فراموش کردم؟

دوربین داهوا و مکسرون سری قدیمی : این دوربین ها از طریق pin و یا دکمه ریست که در روی برد طراحی شده اند، ریست می شوند. همچنین در نسخه های نرم افزاری جدید، از طریق گزینه Forget Password و با استفاده از ایمیل نیاز قابل ریست هستند.

⬇ رمز DVR و NVR خود را فراموش کردم ؟

دستگاه داهوا و مکسرون قدیمی : در نسخه های نرم افزاری قدیمی آن ها، از طریق رمز روز خدمات پشتیبانی فنی و نسخه های نرم افزاری جدید، از طریق گزینه Forget Password و با استفاده از ایمیل نیاز قابل ریست هستند.

⬇ نصب دوربین های مداربسته چقدر هزینه دارد؟

به تعداد واحدهای دوربین مداربسته نصب شده و نوع دوربین آن متفاوت می باشد

⬇ انتظار چند روز ضبط را میتوانیم از DVR خود داشته باشیم ؟

جواب این سوال بستگی به چندین مورد دارد :

فضای هارد دیسک چقدر است ؟
از کدام روش فشرده سازی ویدئو (MPEG، MJPEG، موجک، h.264، و غیره)  استفاده میشود ؟
نرخ فشرده سازی ویدئو – Kbps چقدر است ؟
تعداد فریم در ثانیه در هر دوربین چقدر است ؟
رزولوشن فریم های ضبط شده چقدر است ؟
آیا ویدئو تمام وقت و یا فقط در تشخیص حرکت ضبط شده است؟
چند دوربین در حال ضبط تصاویر است؟

تمامی این اطلاعات در کاتالوگ اصلی دوربین شما به طور کامل نوشته شده است.

⬇ برای بررسی گارانتی محصول خریداری شده چه کار باید بکنم؟

شما می توانید برای بررسی گارانتی محصولات خریداری شده به بخش ثبت گارانتی رفته و در آنجا پس از وارد کردن سریال دستگاه خریداری شده از اعتبار گارانتی محصول مطمئن شوید

⬇ گارانتی شرکتی چیست و چه مدت اعتبار دارد ؟

شرکت های بزرگ و برندهای معتبردر بازار با توجه به سهم بازار و میزان فروش، به صورت رسمی و سیستماتیک اقدام به فروش و توزیع محصولات برند خود می کنند. در کنار فروش محصولات، طبق قوانین داخلی و بین المللی، خدمات پس از فروش و مقوله گارانتی نیز باید به طور یکپارچه، مانند همه کشورها بایستی به شایستگی انجام پذیرد.
شرکت های بزرگ، با معرفی توزیع کنندگان رسمی خود همراه با گارانتی معتبر ، به طور کامل و قابل پیگیری مسائل مرتبط به خدمات پس از فروش و گارانتی را در کشور در اختیار کاربران نهایی محصول قرار می دهند.

از مزایای گارانتی شرکتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱ – مصرف کننده های ایرانی می توانند کالای خود را با قیمت بسیار مناسبتری نسبت به قیمت شرکتهای اصلی تهیه نمایند

۲ – شرکتهای فرعی باعث کنترل قیمت در بازار شده و شرکتهای اصلی بر اساس قیمتهای این شرکتها نمی توانند قیمتهای بالایی اعلام نمایند .

معمولا مدت اعتبار گارانتی شرکتی ۱۲ ماهه میباشد .

⬇ من همکار شما هستم و برای اولین بار است که با مجموعه شما میخواهم فعالیت کنم. برای شروع همکاری راهنمایی بفرمایید؟

همکاران عزیز جهت همکاری و آشنایی روند فروش و فعالیت فروشگاه اینترنتی داهوا با ما تماس بگیرید .

شماره تماس : ۶۶۹۶۸۰۰۵-۰۲۱