تفاوت فناوری PoE+، PoE و ++PoE

کلمه PoE مخفف Power over Ethernet است که به معنی انتقال برق از طریق اترنت می باشد. این فناوری انتقال داده (دیتا) و برق را از طریق یک کابل واحد با خطوط جداگانه امکان پذیر می کند. PoE به دلیل کارایی، سادگی و همچنین صرفه جویی در استفاده از منابع برق خارجی (آداپتور) برای تامین برق دستگاه ها، مورد توجه است. PoE از طریق سوئیچ های PoE اداره می شود. امروزه نسخه های مختلفی از سوئیچ های PoE استفاده می شود: سوئیچ های PoE، سوئیچ های +PoE  و سوئیچ های ++PoE. در ادامه تفاوت فناوری PoE+، PoE و ++PoE را بیان می کنیم.

 

تفاوت فناوری PoE+، PoE و ++PoE

PoE

سوئیچ PoE در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و تحت استاندارد IEEE 802.3af پوشش داده شد. این سوئیچ ها با استفاده از دو جفت از چهار جفت کابل اترنت، مانند کابل Cat6، برق دستگاه های شبکه را تامین می کنند. سوئیچ های PoE همچنین می توانند برق را به دستگاه هایی مانند تلفن، دوربین و غیره منتقل کنند. اکثر سوئیچ های PoE می توانند ۱۵٫۴ وات را از طریق کابل اترنت با ولتاژی بین ۴۴ تا ۵۷ ولت انتقال دهند. با تلف شدن انرژی در مسیر انتقال، نهایتا ۱۲٫۹۵ وات به دستگاه مورد نظر منتقل می شود.

+PoE

همانطور که از نام آن پیداست، نسخه پیشرفته فناوری PoE است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است. در بسیاری از موارد، دستگاه های داخل شبکه به وات PoE بیشتر از ۱۲٫۹۵ نیاز دارند، و +PoE بهترین راه حلی است که نیاز مصرف برق بالاتر را پشتیبانی می کند. سوئیچ +PoE می تواند حداکثر توان ۳۰ وات را با محدوده ولتاژ ۵۰ تا ۷۷ ولت تامین کند. سوئیچ های +PoE  از دستگاه هایی که معمولاً توسط PoE پشتیبانی می شوند نیز پشتیبانی می کنند.

++PoE

سوئیچ شبکه ++PoE نسل بعدی فناوری +PoE است. ++PoE برای انتقال برق به دستگاه های گسترده تری طراحی شده است. ++PoE به دو نوع مختلف ++PoE نوع ۳ و ++PoE نوع ۴ طبقه بندی می شود. سوئیچ های نوع ۳ می توانند ۵۱ وات با محدوده ولتاژ ۴۲٫۵ ولت تا ۵۷ ولت داشته باشند. سوئیچ های نوع ۴ چهار جفت پیچ خورده را در یک کابل مسی قادر می سازند تا توان ۷۱ وات را ارائه دهند. PoE++ می تواند ۶۰ وات در هر پورت تحت ++PoE نوع ۳ و حداکثر تا ۱۰۰ وات در ++PoE نوع ۴ داشته باشد. این سوئیچ های شبکه عموماً برای راه اندازی سیستم های مدیریتی و تماس های راه دور استفاده می شوند.

 

کاربردهای سوئیچ های PoE، سوئیچ های +PoE و سوئیچ های ++PoE

سوئیچ های PoE را می توان برای تامین برق طیف گسترده ای از نظارت و همچنین تجهیزات صوتی و تصویری در تاسیسات تجاری استفاده کرد. این بخش چند نمونه کاربردی رایج از هر یک از این سوئیچ ها را ارائه می دهد.

سوئیچ های PoE برای تامین برق موارد زیر ایده آل هستند:

  • تلفن های VoIP در شرکت ها و دفاتر
  • پمپ های استخر، دوربین ها، تاسیسات روشنایی و تابلوهای دیجیتال در طرفین و بالای آسمان خراش ها
  • تجهیزات سمعی و بصری در استادیوم
  • دوربین های ثابت و همچنین دوربین هایی بدون ویژگی PTZ
  • تجهیزات انرژی خورشیدی در فضاهای تجاری و صنعتی

نکته: سوئیچ های PoE برای انتقال داده در فواصل طولانی یا در کاربردهایی که شرایط دمای محیط وجود دارد توصیه نمی شود. این عوامل می توانند بر روی این سوئیچ ها تأثیر بگذارند.

 

سوئیچ های +PoE برای تامین برق موارد زیر می توانند استفاده شوند:

  • سیستم های دزدگیر اداری یا خانگی
  • سنسورهای بیومتریک
  • دوربین های ردیاب حرکتی نصب شده در اماکن تجاری
  • دوربین های PTZ با مدیریت از راه دور
  • تلفن های IP برای تماس های صوتی، پیام های متنی و فکس

 

سوئیچ های ++PoE برای تامین برق دستگاه های زیر مناسب هستند:

  • تلفن های تصویری
  • کامپیوتر کوچک
  • سیستم های دسترسی درب یا کنترل کننده های گِیت
  • دستگاه های نظارت از راه دور بیمار

نهایتا ذکر این نکات خالی از لطف نیست. یکی از تفاوت های عمده بین سوئیچ های PoE+، PoE و ++PoE  استانداردهای IEEE است. یک سوئیچ PoE مطابق با استاندارد ۸۰۲٫۳af، سوئیچ +PoE مطابق با ۸۰۲٫۳at و ++PoE مطابق با ۸۰۲٫۳bt طراحی شده است. همچنین کابل کشی اترنت این سوئیچ ها متفاوت است. سوئیچ PoE از دو جفت کابل پیچ خورده استفاده می کند و همین امر در مورد سوئیچ شبکه +PoE نیز صدق می کند. از طرف دیگر، ++PoE از چهار جفت کابل پیچ خورده استفاده می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی خرید سوئیچ های PoE با مجموعه داهوا تماس بگیرید.