در سیستم های مداربسته دستگاه های ضبط کننده مختلفی از جمله XVR، NVR و DVR وجود دارند. هر کدام از آنها ویژگی و قابلیت هایی خاص خود را دارند. در این قسمت ما به تشریح دستگاه های XVR و راه اندازی اولیه XVR داهوا می پردازیم. XVR  یک نسخه پیشرفته از DVR است که تمام فرمت های ویدئویی دوربین مداربسته مانند AHD، TVI، CVI و CVBS را پشتیبانی می کند. با توجه به این موضوع که فرمت های مختلف دوربین های مداربسته توسط شرکت ها و برند های گوناگون تولید می شوند؛ پس دستگاه XVR توانایی سازگاری با تمام برند های دوربین مداربسته را دارد. از نقاط قوت این دستگاه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • وجود هر گونه دوربین مداربسته با هر فرمت دلخواه در سیستم: همانطور که عنوان شد، شما می توانید هر فرمت دوربین مداربسته به دستگاه XVR متصل کنید.
  • امکان تعویض دستگاه های ضبط قدیمی در سیستم بدون نیاز به جایگزینی دوربین های موجود: با توجه به اینکه دستگاه XVR با فرمت های قدیمی دوربین های مداربسته هم سازگاری دارند؛می توان بدون تغییر دوربین های مداربسته؛ دستگاه ضبط آن ها تعویض کرد.

از نظر قیمت نیز لزوما دستگاه XVR گران تر از دستگاه های NVR و DVR نیست. در ویدئو زیر می توانید نحوه راه اندازی اولیه XVR داهوا را ملاحظه کنید.