مزیت دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط مجهز به هوش مصنوعی برای نظارت تجاری

 

 

تجزیه و تحلیل ویدئویی هوش مصنوعی جهان را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری، مقبولیت گسترده ای دریافت کرده است که با محبوبیت و تقاضای فزاینده آن مشهود است. دوربین های مدار بسته در فروشگاه ها به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است. دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط مجهز به هوش مصنوعی در مکان های مورد نظرتان، به شما در مورد فعالیت های مشکوک بالقوه هشدار می دهد. از طرفی خطر دستگیر شدن را به سارقان احتمالی هشدار می دهد و احتمال سرقت را کاهش می دهد.

 

چرا دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی بهترین انتخاب هستند؟

نظارت تصویری که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مجرمان را شناسایی کرده و دستگیر کنند، دارای خطای انسانی است. این سیستم ها نیازمند توجه کامل کارمندان می باشد. همچنین ممکن است برخی از رویدادهای مهم  مورد توجه قرار نگیرند و نادیده گرفته شوند. این زمانی است که فناوری هوش مصنوعی وارد می شود و به شرکت ها کمک می کند تا امنیت ویدیویی خود را یک درجه بالاتر ببرند.

مزیت دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط مجهز به هوش مصنوعی برای نظارت تجاری:

۱٫ دقت بهبود یافته:

دوربین های مداربسته معمولی توسط افراد اداره می شوند واحتمال خطاهای انسانی در آن ها وجود دارد. ردیابی آنچه در یک مرکز بزرگ با تعداد قابل توجهی بازدید کننده، در حال رخ دادن است، دشوار می باشد. با کمک تجزیه و تحلیل داده ها، سیستم مجهز به هوش مصنوعی را می توان برای شناسایی هر رویداد و ایجاد هشدار در صورت فعالیت غیر معمول تنظیم کرد. با فناوری هوش مصنوعی، صرف نظر از اندازه تأسیسات یا تعداد بازدیدکنندگان، شرکت ها می توانند مطمئن باشند که جزئیات یا تهدیدات به دلیل خستگی، فاصله کوتاه مدت و خطای انسانی نادیده گرفته نشوند.

۲٫ نظارت ۲۴ ساعته:

ممکن است یک کسب‌وکار دوربین‌های متعددی در محل خود داشته باشد، اما برای اطمینان از نظارت بی‌وقفه، به چندین شیفت پرسنل نیاز دارد. این امر برای اکثر شرکت‌ها عملی و ممکن نیست. اما، با کمک فناوری هوش مصنوعی، شرکت ها می توانند بر این چالش ها غلبه کنند و نظارت ۲۴ ساعته داشته باشند.

حتی اگر محل بسته باشد، یک سیستم دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند نظارت و تجزیه و تحلیل لحظه‌ای از وضعیت امنیتی مکان را ارائه کند.همچنین در صورت بروز یک موقعیت بحرانی، بدون نیاز به مداخله انسانی، هشدارهایی را ایجاد کند. یک کسب و کار می تواند هزینه های خود را با حذف پرسنل امنیتی برای نظارت مستمر کاهش دهد. از طرفی می تواند هشدارهای کاذب ناشی از خطای انسانی یا عوامل غیرتهدید کننده مانند حیوانات و سایر عوامل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

۳٫ سیستم تشخیص نفوذ قدرتمند:

یک سیستم تشخیص نفوذ قدرتمند، مهمترین خط دفاعی و ابزاری گرانبها برای هر سازمان یا فرد است. دوربین‌های تشخیص حرکت که بدون فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، دستگاه‌های غیرهوشمندی هستند که در برابر هر چیزی که حرکت می‌کند، خواه حیوان، وسیله نقلیه یا حتی تغییر سایه، هشدار می‌دهند. این دوربین ها برای بالا بردن آلارم کاذب (اشتباه) مشهور هستند. آنها می توانند بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هشدار نادرست در هر دوربین در روز ایجاد کنند. این برای مکان هایی که دارای دوربین های امنیتی متعددی برای نظارت بر هزاران بازدیدکننده است، سنگین می باشد. اگر نفوذی شناسایی شود، دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی تصاویر و ابرداده‌های ضروری را به واحد امنیتی ارسال می‌کنند که آنها را قادر می‌سازد تا اقدامات فوری را انجام دهند.

۴٫ تشخیص اشیاء هوشمندانه:

راه حل های بینایی کامپیوتری سنتی در شناسایی اشیایی مانند سلاح در دنیای واقعی به چالش کشیده شد. دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی قبل از گزارش تصادف، تمام خطاهای بالقوه را در نظر می‌گیرد و میزان هشدارهای کاذب را کاهش می‌دهد. با ادغام با زیرساخت های سخت افزاری می توان از آن برای شناسایی سلاح های قابل مشاهده و پنهان استفاده کرد.

۵٫ پیشگیری از ضرر:

راه حل جامع تجزیه و تحلیل ویدیویی فناوری هوش مصنوعی به ویژه برای خرده فروشان طراحی شده است. مکانیسم پیشگیری از ضرر به تشخیص رفتار مشکوک که ممکن است منجر به دزدی از فروشگاه شود کمک می کند. راه حل ویدیویی هوش مصنوعی نه تنها به اجرای پیشگیری از تلفات اجازه می دهد، بلکه می تواند نقشه های گرمایی را برای تجزیه و تحلیل هوشمندتر رفتار مصرف کننده ارائه دهد. این به فروشندگان این امکان را می دهد تا نسبت به سلیقه مشریان در محصولات و قسمت های جذاب فروشگاه از نظر آنها، آگاه شوند. بدین ترتیب، فروشندگان از این روند در بهبود سودآوری استفاده کنند.

 

۶٫ استخراج سریع داده ها:

اقدامات امنیتی واکنشی مانند تماشای فیلم‌های ویدئویی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد رویدادها از نظر قانونی ممکن است آسان به نظر برسد، اما بدون تجزیه و تحلیل ویدئویی هوش مصنوعی، می‌تواند بسیار دشوار و زمان‌بر باشد. در محوطه های بزرگ مانند فرودگاه ها، دانشگاه ها، دوربین‌های مداربسته متعددی نصب شده است و هر دوربین ۲۴ ساعته کار می‌کند. بدیهی است حجم عظیمی از فیلم‌های ویدئویی جمع‌آوری می شود. جستجوی این داده‌ها زمان‌بر و پرهزینه است. فناوری هوش مصنوعی، کاربر را قادر می‌سازد تا یک عمل یا شی خاص را در تمام فیلم‌ها بسیار سریع‌تر از یک اپراتور انسانی جستجو کند.

۷٫ تشخیص شی:

دوربین‌های امنیتی معمولی معمولاً به دلیل عدم وجود فناوری در پشت الگوریتم‌هایشان، در تشخیص دقیق اشیا مشکل دارند. فناوری هوش مصنوعی به دلیل دقت در تشخیص اشیاء و عدم ارائه تعداد قابل توجهی آلارم کاذب نسبت به سایر دوربین ها برتری دارد.